Over ons

Ik ben Ellen van Reek, gecertificeerd kynologisch instructeur en gedragsdeskundige. Al vele jaren geef ik lessen op de hondenvereniging GHSV Harderwijk e.o.. Met plezier geef ik hier al jaren groepslessen maar merkte met de tijd dat ik meer wilde dan alleen eigenaren te helpen om een stabiele huishond op te voeden en te trainen. Op de vereniging ontwikkelde ik een constante aandrang om meer over honden te leren. Dit had tot gevolg dat ik verschillende opleidingen, cursussen, trainingen en workshops met betrekking op honden ben gaan volgen.

Nog steeds doe ik dit met enige regelmaat om de ontwikkelingen binnen de kynologie te volgen. Zo leer ik steeds weer bij en gebruik dit in de trainingen zo ook bij mijn eigen hond. Naast dit alles heb ik vooral geleerd dat met honden trainen het vertrouwen de basis is. Zonder vertrouwen kun je geen goede band opbouwen met je hond.

Op het moment heb ik een kleine keeshond hond genaamd Koe(keroekes) die mij overal bij helpt en ook regelmatig “slachtoffer” is van het proberen van nieuwe trainingen en methodes. We hebben samen al van alles gedaan van gehoorzaamheid tot agility en detectiewerk. Koe vind niks leuker dan samen op pad te gaan en nieuwe avonturen te beleven, van buiten rondrennen tot de hele dag op de bank snurken maakt haar niks uit zolang we het maar samen doen.

Na jaren met veel plezier honden trainen en ontwikkeling heb ik samen met mijn collega René ter Maat besloten om Stichting KGT op te richten. Dit omdat we de training methodes zoveel hebben zien veranderen door de jaren heen maar helaas niet altijd ten goede van de hond.

Ik ben René ter Maat BEd gecertificeerd kynologisch instructeur en gedragsdeskundige.

Al vanaf mijn 7e levensjaar heb ik met veel plezier meerdere honden gehad. Wat een betrouwbare fijne vrienden zijn honden toch. Mijn eerste hond was een dwergpoedel welke eigenlijk alleen maar naar mij luisterde. Vervolgens heb ik een mishandelde hond opgevangen. Hij, Bobbie, was een half jaar oud en ik en mijn vrouw waren al de derde eigenaar. Bobbie was bang voor iedereen en alles en uitte dit in agressie.

Hij, Bobbie, was een half jaar oud en ik en mijn vrouw waren al de derde eigenaar. Bobbie was bang voor iedereen en alles en uitte dit in agressie. Het heeft even geduurd maar na veel trainen was het voor iedereen een sociale en betrouwbare hond geworden. SAMEN en met VERTROUWEN was de basis voor deze mooie uitkomst. Hierna hebben we nog een paar geweldige lieve Mechelse herders gehad en nu hebben we een kruising Friese stabij/border collie en een hele kleine langharige Chihuahua. Al vanaf 1986 geef ik lessen in puppy training gehoorzaamheid agility en mondioring op de hondenvereniging GHSV Harderwijk e.o. Door de jaren heen heb ik verschillende cursussen, trainingen en workshops gevolgd om vooral van alle mogelijke methoden het beste te kunnen gebruiken. Verder ben ik docent op het vmbo geweest en geef ik nu lessen op het MBO. Coaching van de studenten is wat ik het liefste in mijn werk doe. Mijn ervaring met honden het beroepsmatig lesgeven en coaching komt goed van pas bij het lesgeven aan hondenbezitters. Ik zie te vaak dat er in de hondenopvoeding voor maar 1 methode gekozen wordt en daardoor de opvoeding (gedeeltelijk) strandt. Daarom gebruik ik van elke methode wat het beste bij de hond en zijn geleider past.  Kijk wat je ziet gebeuren en pas daar jouw gedrag op aan. Geef je hond vertrouwen want alleen met vertrouwen kun je leren. Wees eerlijk naar jou hond want jouw hond is ook eerlijk naar jou. Vertrouwen is de basis voor een fijne tijd samen.

Zoals Ellen al zegt hebben wij samen besloten een stichting op te richten. Ons doel is om al het goede van verschillende trainingsmethoden te gebruiken om zo een vertrouwensrelatie tussen de hond en zijn geleider op te bouwen en/of te verbeteren. Van daaruit werken wij verder.

Leren doe je het best in een veilige vertrouwde situatie. Dat geldt voor mens en dier.

Wij helpen u graag verder in de omgang met uw hond, het oplossen van gedragsproblemen en het voorkomen van ongewenst gedrag. Uiteraard ook dit door vertrouwen in u en u in ons.